Finnair Airport Customer Services
Viestintä
Lomautukset/irtisanomiset Finnairin asiakaspalvelussa
Finnairin asiakaspalvelussa on käyty maaliskuussa, kesäkuussa ja viimeksi elo-lokakuun aikana yhteistoimintalain mukaiset neuvottelut koronaviruspandemian aiheuttaman lentoliikenteen vähenemisen vuoksi. Oheisessa linkissä on toimintaohje ansiopäivärahan hakemiseksi lomautetuille tai irtisanotuiksi tulleille jäsenille:
Tiedotteet
- 15.04.21
| Uutiskirje Jäsenille 5/2021 |
Irtisanottujen lomaraha / Vuosiloman ansainta - lomautus / Traficomin vastaus
- 29.03.21
| Uutiskirje Jäsenille 4/2021 |
Helsinki-Vantaan maahuolinnan selvitystyö jatkuu / Maakuntakenttien liikenteen kilpailutus - maahuolinnan työehdot / Blogi: Jäsenyydestä turvaa työelämän vastoinkäymisten varalle
- 05.03.21
| Uutiskirje Jäsenille 3/2021 |
Keskituntiansion laskentaa koskeva oikeudenkäynti siirtyi
- 22.02.21
| Uutiskirje Jäsenille 2/2021 |
Erimielisyys keskituntiansion laskennasta työtuomioistuimeen
- 17.02.21
| Uutiskirje Jäsenille 1/2021 |
Ilmailualan toipumisen odotetaan alkavan tänä vuonna asteittain - työllisyyden pohjakosketus on saavutettu
IAU 010 Suomen Siviililentoliikennevirkailijoiden Liitto ry
SSL 010:n Facebook-sivut ovat suljetut ja kohderyhmänä kaikki ammattiosaston jäsenet. Jäseniä koskevien asioiden ohella sivuilla käydään keskustelua työelämästä lentoasemaympäristössä, mutta myös laajemmin. Jos et ole vielä ryhmän jäsen, tee ”Liity ryhmään” -pyyntö ryhmän sivuilla.
Työehdot
Lentoliikenteen palveluja koskeva työehtosopimus
Finnair Airport Customer Services'in työntekijöiden työehdot määräytyvät IAU:n ja Palvelualojen työnantajat PALTA:n välisen Lentoliikenteen palveluja koskevan työehtosopimuksen mukaisesti.
Lentoliikenteen palveluja koskeva työehtosopimus 17.3.2020 - 15.3.2022
/ Selviytymislausekkeeseen perustuva sopimus
Koronaepidemiasta ilmailualalle aiheutuneiden merkittävien taloudellisten vaikeuksien vuoksi Finnair Oyj:n sekä Suomen Siviililentoliikennevirkailijoiden Liitto ry 010:n välillä on solmittu 30.9.2020 Lentoliikenteen palveluja koskevan työehtosopimuksen 126. §:än (selvitymislauseke) perustuvat määräaikaiset sopimukset työpaikkojen ja yrityksen toiminnan turvaamiseksi. Sopimukset ovat voimassa 15.3.2020.
Selviytymislausekkeen mukainen sopimus 30.9.2020
Paikallinen sopimus Finnair Oyj:ssä toteutettavista säästöistä (30.9.2020)
/ Palkkalaskuri
Palkkalaskuri laskee kuukausipalkan kiinteän osan palkkakoodin perusteella ilman palkanmaksukausittain vaihtuvia lisiä ja mahdollisia muita palkkaperusteita. Avaa laskuri (Excel) alla olevasta linkistä:
Luottamushenkilöt
Pääluottamusmies
Sirpa Lahtinen (p. 09 818 0413 / sirpa.lahtinen@finnair.com)
Varapääluottamusmies
Maria Leppäniemi (p. 040 534 8692 / maria.leppaniemi@finnair.com)
Luottamusmies
Juha Korhonen (p. 040 589 1949 / korhonen.juha.t@gmail.com)
Varaluottamusmies
Mikko Vilke (p. 040 555 9679 / mikko.vilke@finnair.com)
Työsuojeluvaltuutettu
Soile Joona (p. 050 392 7002 / soile.joona@finnair.fi)
1. varavaltuutettu
Niina Martiala (p. 044 977 6638 / niina.martiala@finnair.com)
2. varavaltuutettu / työsuojeluasiamies
Lilli Ansari (p. 0400 705 040 / lilli.ansari@finnair.com)
Ammattiosasto
Suomen Siviililentoliikennevirkailjoiden Liitto SSL ry 010
Finnairin asiakaspalvelussa työskentelvät jäsenet ovat pääsääntöisesti valinneet ammattiosastokseen SSL 010:n. Sen jäsenet työskentelevät Finnairin lisäksi myös mm. Swissportin, Finnair Cargon ja RTG:n asiakaspalvelutehtävissä.
Jos et ole vielä IAU:n jäsen, liittyminen käy nopeimmin alla olevasta linkistä. Valitse samassa yhteydessä ammattiosastosi.