| Uutiskirje Jäsenille 11/2026 |
Työtuomioistuin vahvisti työntekijöiden oikeuden sairausajan palkkaan – RTG ja Palta tuomittiin hyvityssakkoihin
Työtuomioistuin on ratkaissut RTG:ssä syntyneen kiistan sairausajan palkanmaksusta työntekijöiden eduksi. Työnantajalla oli velvollisuus maksaa palkkaa, vaikka yhtiö oli pyrkinyt rajaamaan tätä velvollisuutta omilla ohjeistuksillaan. Samassa asiayhteydessä RTG:n todettiin syyllistyneen työehtosopimuksen tieten rikkomiseen ja Paltan laiminlyöneen jäsenyritystään koskevan valvontavelvollisuutensa.
