| Lassila & Tikanoja |

Työriitaa kenttäavustajien työehdoista sovitellaan tänään Ahtelan johdolla

| 9.5.2018 |

Valtakunnansovittelijan tehtäviä hoitava Jukka Ahtela on kutsunut IAU:n ja Kiinteistötyönantajat työriitalain mukaiseen sovitteluun tänään kello 14 alkaen. Työriita koskee Lassila & Tikanojan palveluksessa työskenetelevien kenttäavustajien työtehtävissä sovellettavia työehtoja.

Kenttäavustajien työssä sovellettiin 31.1.2018 saakka Kiintestötyönantajien ja Palvelulalojen ammattiliitto PAM:n välistä Kiinteistöpalvelualan työehtosopimusta. Työehtosopimuskauden päätyttyä IAU on pyrkinyt neuvottelemaan kiistan ratkaisusta ensisijaisesti suoraan Lassila & Tikanojan kanssa.

Kiistaa on soviteltu tuloksetta myös valtakunnansovittelija Minna Helteen johdolla, viimeksi helmikuussa. Tuolloin Lassila &Tikanojan ja IAU:n välillä järjestetyssä sovittelutapaamisessa yhtiö vetosi Kiinteistötyönantajien sääntöihin, todeten näiden kieltävän mahdollisuuden sopia asiasta suoraan ilman työnantajaliiton lupaa.

Tämän päivän sovittelutapaaminen on ensimmäinen, joka järjestetään IAU:n ja Kiinteistötyönantajien välillä.